Подела на мушке и женске послове и даље постоји и зато је важно охрабрити девојчице, које често немају равноправне могућности да учествују у појединим професијама, да се боре против предрасуда које су женама наметнуте и да храбро корачају ка циљу који себи поставе, оцењују саговорнице Тањуга.
Оснаживање девојчица је циљ и кампање „Inspiring girls“ која је настала у Великој Британији, а која би на пролеће требало да крене и у Србији.
„Свакодневица пред девојчице ставља разне изазове. Само зато што су девојчице, оне често немају равноправне могућности да учествују у областима као што су спорт, модерне технологије, инжењерство, грађевинарство, образовање за професије у војсци и полицији'', каже саветница у кабинету потпредседнице Владе, министарке грађевинарства, сабраћаја и инфраструктуре и председнице Координационог тела за родну равноправност, Гордана Гавриловић.
Према њеним речима, то је зато што су им занимања и интересовања стереотипно додељена.
„Навикли смо на правило да у природним и техничким наукама углавном доминирају мушкарци, док су друштвено-језичке науке, као и медицина, фармација и биологија науке 'резервисане' за особе женског пола“, рекла је Гавриловић.
Као пример наводи да су само десетак одсто покретача старт-ап пројеката у свету жене, било да се ради о развоју апликација или креирању веб страница.
Према њеним речима, иако је развој интернет старт-ап пројеката у пуном јеку, жене чине само 14 одсто запослених у том сектору.
„Ипак, све је више жена које на позицијама у ИТ сектору успевају и заузимају кључне, руководеће позиције у компанијама, што недвосмислено доказује да технички свет није резервисан само за мушкарце'', истиче Гавриловић.
Зато, како каже, нема разлога да област која је данас најпрофитабилнија и која најсигурније обећава успех у каријери и високу зараду не буде доступна припадницама женског пола.
„Важно је поручити девојчицама да стаклени плафон не постоји, да никада не одустају од својих циљева, да не подлежу предрасудама, већ да се руководе својим жељама, знањем и способностима. Зато је битно оснаживање девојчица. Да би се Србија развијала, потребни су млади људи са предузетничким духом и свако од њих носи огроман потенцијал“, рекла је Гавриловић.
Истиче и да је на руководећим позицијама дупло више мушкараца и да жена готово и да нема тамо где се доносе одлуке.
„Желимо да Србија буде друштво у ком ће сваки њен грађанин и грађанка имати једнаке шансе за рад и живот. Србију без предрасуда у којој ће сваки дечак и девојчица имати подједнаке могућности за живот какав желе“, закључила је Гавриловић. Наводећи да је задатак Координациног тела да подржи и помогне спровођење активности и пројеката који за циљ имају унапређење родне равноправности, она је оценила да је „Inspiring girls“ одлична иницијатива.
Директорка Центра за истраживање, транспарентност и одговорност - ЦРТА Вукосава Црњански каже да је прва пилот фаза кампање „Inspiring girls“ планирана за пролеће ове године када ће девојчице узраста од 11 до 14 година имати прилику да разговарају са женама различитих професија.
„Истраживања показују да већ на узрасту од шест година, деца посматрају одређена занимања као женска и мушка, док су до тринаесте године већ одбацили неке послове због родних стереотипа'“, каже Црњански додајући да је циљ кампање оснаживање девојчица.
Према њеним речима, девојчице се васпитавају у контексту родних стереотипа што ограничава њихове снове и тежње, а кампања позива жене различитих професија да сат времена годишње волонтирају у основним школама и да кроз разговоре са девојчицама на свом примеру им приближе различите могућности у животу и каријери.
Кампања „Inspiring girls“ настала је у Великој Британију пре скоро четири године и до сада је окупила 26.000 волонтерки. За то време кампања је укључила 300.000 девојчица.